Alla inlägg under oktober 2010

Av Liie - 15 oktober 2010 02:52

Ja dom där sömnproblemen blir bara värre och värre.
Igår natt försökte jag träna mig trött, gav väl upp runt 6 tiden i morse och väntade bara ut det.
Idag testar jag något helt annat, sitter nämligen och tittar på klipp från youtube med världens mest fantastiska häst. Inte vilken häst som helst utan den gudomligt vackra svarta hingsten Moorlands Totilas.
Kan inte ens slita blicken från den helt otroliga hingsten.

Jag måste bara lägga upp ett av klippen.
Har inte ens ord, för det finns inte ens ett ord som kan beskriva honom.
Kan inte göra annat än hålla med och citera ridsport "De senaste två åren har vi levt i en dröm och njutit av varje ögonblick med Edward och Totilas."




 Edward Gal och Moorlands Totilas!



Jag säger bara titta och njut!
Jag är stum!

Av Liie - 13 oktober 2010 04:54

Alla djur, utom människor vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det!

 

 

Daily Squee

Av Liie - 13 oktober 2010 04:29

Mycket tankar går kring folks beteende just nu.
Jag förstår mig inte på spelet som folk kör med varandra, oärlighet och extrem brist på respekt.

Just det där med att respektera andra människor verkar vara en stor svårighet i vardagen.
Vad krävs det för att dessa respektlösa människor ska vakna?
Är det så att elaka människor helt enkelt bara kommer undan med att behandla folk hur som helst?

Finns ingenting som gör så ont i mig som att se mina närmaste råka ut för dessa typer av människor. Gång på gång och inte kunna hjälpa.
Hjäplösheten driver mig ständigt till vansinne.


Och du då din jävel... är du helt enkelt bara dum eller är du bara vidrigt feg?
Oavsätt vad din dåliga ursäkt är så gör det här mig riktigt förbannad..
Du ska inte tro att man kan bete sig såhär mot folk.
Det är dags för dig att växa upp och det är fan Rejält!!


Av Liie - 13 oktober 2010 04:17

Den här låten har en väldigt speciell betydelse för mig.










I always take the high road
And I always bite my tongue and say
You're right, oh, you're right
And I never say just what I think
For fear that you can't handle it
But tonight, oh, tonight
 
I can't hold back
I'm breaking out the gates and screaming
 
Give me back my voice again
Give me back my self
Give me back my love again
I wanna give it to someone else
I will not calm down, I won't be nice
Now, give me back
 
So sick of trying to make it easy
I'm on my own, now there's finally breathing room


Av Liie - 10 oktober 2010 19:56

Jag förstår inte. Vad kämpar jag för?

Varför försöker jag hjälpa och stötta när du inte ens verkar vilja ha något stöd?
Känns bara totalt meningslöst. Bortkastad tid.
Vi är fler här.
Det är inte bara du som har problem.


Jag blir bara så trött på att ständigt finnas där..


Otacksamhet , HEJ!

<3

Av Liie - 9 oktober 2010 06:00


Jag ska vagga din oro till lugn
Jag kan se att din börda är tung
För dina ögon bär skuggan av sorger
Alltför stora för någon så ung

Låt mig torka din tårade kind
Jag ska stå där vid trygghetens grind
Tills du vågar att åter gå genom
Tills du ser där din tro blivit blind

Vad som än händer så finns jag vid din sida
Även efter mitt sista andetag.












Av Liie - 6 oktober 2010 04:39



Mot okända hav, genom regn och storm, mot okända hav..


På med flytvästen, för nu är det dags.





Av Liie - 6 oktober 2010 04:24

Sova tidigt var det? Jo tjena, inte idag iallafall   

Städade och fixade en massa vilket var väldigt nödvändigt, och tänk var mycket oanvända skor som har dykt upp!   


Sen var ju planen då att sova, men det vart ju inte mycket med det direkt utan jag fastnade framför tvn, Layer Cake.
Skit bra, men dock något förvirrande film!
Men jag rekomenderar den för er som gillar kriminalthrillers som handlar om galna knarklangare   



Nu tänkte jag lyssna på lite lugnande musik och försöka sova lite.




Ovido - Quiz & Flashcards