Alla inlägg under oktober 2009

Av Liie - 31 oktober 2009 03:30

Mycket som händer runt omkring för tillfället.
Tyvärr alltid överhängande dåliga saker som jag försöker stöta bort, för ni ska veta att jag verkligen gör allt jag kan för att bli gladare och försöker må bättre..mycket för att ni ska slippa stå ut med mig när jag är nere.
Idag har vi varit på gravarna, jag sofie crille och jocke. Det var skönt med sällskap i dessa jobbiga tider.
Vi var hos elias och tände ljus, hos mormor och morfar och jag var även hos Alex, Helene och Christer.
Det var otroligt vackert. Kunde inte låta bli att fälla några tårar när jag var ensam hos Alex.
Det är hårt för oss som är kvar när ni försvinner..
Finns inte en enda dag som har gått utan att jag har tänkt på er, ni kommer aldrig att lämna helt!

Det värsta är nog att dödsbeskeden är dom som sitter fast hårdast inom mig. Känslan av att höra dom fruktansvärda orden. Man hör, men man vill bara inte förstå.. Man vill inte förstå att ni aldrig mer kommer att komma tillbaka.


Man kan aldrig vara beredd, det kan aldrig finnas en möjlighet att få veta det på något enkelt eller lämpligt sätt.
Men Elias dödsbesked var ändå det absolut värsta, den absolut värsta dagen i mitt liv, det absolut svåraste tillfället i hela mitt liv. Två timmar och en kvart efter min älskade mormors begravning. Stunden som jag aldrig någonsin trodde kunde bli värre.
Jag var i fruktansvärd chock redan men det skulle bli värre.

Jag fick ett samtal, det var Hanna. Jag hörde direkt att något var fel, riktigt fel!
Hanna grät hysteriskt och jag fick knappt ut ett ord av vad hon sa. Efter många försök till att samla sig så fick jag ut orden "Elias är borta"
Vadå borta svarade jag, Vart har han gått?
"Nej, han är borta.."
Men jag ville ändå inte förstå så jag svarade att det nog inte är någon fara, för han kommer nog hem snart!
I samma sekund så insåg jag. Elias kommer aldrig att komma tillbaka, han kommer aldrig att komma hem igen.


Det sista jag minns är Tottes och Davids förskräckta min när tårarna började spruta och jag sjönk ihop i snön och bröt ihop totalt.


Inte nog med begravningen som blev en total katastrof, inte nog med att min älskade mormor hade lämnat mig, inte nog med att Elias också var borta... Några dagar senare kom nästa besked, min farbror hade avlidit i en fruktansvärd brand i sitt eget hus.


Sen försvann våra anhöriga på löpande band..
Och för två dagar sen hände det igen..


Man kan aldrig vara förberedd, man kan aldrig lära sig att hantera det.
Och det är något jag aldrig någonsin kommer att bearbeta och ta mig igenom..


Ni har alla lämnat ett stort hål i mitt hjärta!


"ALLTID ÄLSKAD, ALDRIG GLÖMD"


  

Av Liie - 31 oktober 2009 03:03

Asså den där jävla reklamen går mig rejält på nerverna!
Vadå om det så är det sista jag gör.. Är du dum eller? Ofta man dör om man inte får "fredagsmys", bara ordet är ju för mycket!!


Idag har iallfall min älskade Vessla byggt mina naglar, jätteduktigt! Tog visseligen flera timmar men det var det värt!
Var med henne till rätt sent tills jag dumpade henne hos Herr G ^^ (Orkade inte med henne och hennes fruktansvärda låtar som hon hittade på hela tiden) ^^


Var hemma ett tag sen ringde "bror" min, så jag åkte och träffade honom ,Calle, Mike och Bobby. Helt jävla flänga!!
Keenuth och Tobbe kom förbi och sa hej men försvann lika fort igen..
Senare kom Torsten Crille och Jocke  :)


Trevlig kväll trots smärta i magsår och huvud.. Dessutom var det sjukt kallt!


Imorgon ska vi sätta ljus hos Elias och Alex :)


Natti people

Av Liie - 30 oktober 2009 02:28

Igår var bara en helt fläng dag.
Jag var sjukt taggad och på grymt humör.
Käkade först Sushi med Vesslan, jättemysigt, men hon skulle på bio så det vart lite bråttom.
Senare så hämtade jag upp Hanna, David och Bäver.
Vi åkte runt och fotade massa cp bilder och hade iallafall Sjukt roligt!
Bäver dampade runt med kameran som ett riktigt offer.
Men men, helt sjukt rolig kväll, fick till och med träningsvärk i skrattmusklerna x)


Idag var jag och Vesslan i forum en snabbis för att köpa lite nagelgrejer..
Men hon skulle senare iväg på middag så jag drog och träffade Hanna .. Träffade sen Bäver och David igen och flängde runt lite.

Trötta tjejer, men vi kom fram till typ det sjukaste någonsin!
OBSERVERA INTERNSKÄMT!!!

"Det var en liten flicka vars far var ganska snål i dessa jobbigt dyra tider i sverige.
Flickan behövde nya byxor och bönade och bad sin far att få köpa några, men hennes far var ju som sagt väldigt snål, så flickan fick endast fyra hundra kronor att köpa sina byxor för.
Dessvärre kostade byxorna ett tusen två hundra kronor och så mycket pengar hade hon ju inte.
Flickan gick fram till kassören och sa att det här var dom enda pengarna hon hade.
Kassören sa att vi nog ska kunna ordna något iallafall.."
Det här blev resultatet!


  
"Flickan gick ifrån affären med Ett byxben, en gylf och två fickor för att hon skulle få ha en ficka att lägga 50 öringen i som hon fick över..."

HAHHAHAHA.
Folk som inte har någon humor kan dra x)
För jag har inget att hata på idag x)

Av Liie - 29 oktober 2009 03:12

Jag hatar att jag aldrig får soovaaa!!
14 timmar samanlagt förra veckan, nu har jag typ inte ens kommit upp i en hel timme. SÖMNBRIST!!!!
Snart kommer jag att bli inspärrad för man blir fan galen efter vecka efter vecka utan en enda hel natts sömn!

Av Liie - 27 oktober 2009 02:36

Var bara tvungen ...





Taylor Swift - I'd lie

Av Liie - 27 oktober 2009 01:21

Jag tänker börja med att skälla på mig själv REJÄLT!
Hur fan kan jag säga att gudmors lilla skit snart blir sju, när han blir åtta!
Men ledsen kusin, jag skrev faktiskt "confused" som rubrik så jag skyller på det. Jag råkade ju faktiskt säga att du blev 16 när du fyllde 18! AJJBAJJ! Fy SKÄMS!
Borde ha bättre koll. men ni är fortfarande så små och jag är gammal och glömsk, och jag vet att du håller med ;)

Till saken.. Idag!
Ja du idag var en händelserik dag? eller nej?

Murvel (Hanna) och jag började med att åka och käka och köpa latte under tiden vi väntade på David, men han är ju Seeeg(!)
Sen när vi var klara så sa han att han var klar om en halvtimme men egentligen vart det typ en timme ^^
Bla bla bla.. Vi stannade på Uppis och hälsade på folket där, och vilka är där om inte våra underbara vänner, johansson, bobban och mongo :D Niiiice!
Stannade där tills David och Bäver var klara. (SEEEGA) men men , ingen nyhet när det gäller David och han säger att jag är seg :D
Sen flängde vi runt ett tag och köpte latte nr två, tyvärr var det inte mitt folk som jobbade längre då och så var det nattlucka, MATT!
Vi flängde runt ett tag till och sen hamnade vi utanför där jag jobbade förut..

Jag kan ju bara meddela att jag har Sjukt ont i mina skrattmuskler för det var fan länge sen jag skrattade så sjukt mycket!
NAJS! Ni får mig att må bra mina älskade vänner!

Nej nu ska jag iallafall försöka sova..

Och dagens låt blir Avril Lavigne - Don't tell me för att jag bara tycker att den är Nice typ ? :D



Natti natti :)

Av Liie - 25 oktober 2009 13:49

Ja, kvällen blev väl inte alls som jag tänkt mig.
Mycket besvikelse, svek och irritation.


Vissa var iallafall som vanligt, tack för det!
Kul att träffa alla från förr, jag har saknat er sjukt mycket, och förhoppningsvis blir det bara vi nästa helg!?

Hade ju busungen med mig och det gick skit bra.
Synd bara att vissa saker kan förstöra en hel kväll för en.


Matt på er ..


Nu ska jag iallafall bara försöka låta bli att tänka på alla som får mig att må dåligt, finner ingen anledning till att ni ska styra över mig och mitt humör.


Ständigt blir man påmind om att vissa inte är som man tror, och hur pass oviktig man verkligen är.
Och tydligen är det bara jag som inte får göra misstag eller fel.

Av Liie - 24 oktober 2009 16:10

Ja jag hinner tyvärr inte blogga ordentligt nu, måste göra mig i ordning.
Ska snart ner till Vesslan med grejer och sen hämta Johansson och Bobban tror jag och sen drar vi till Mongos fest.
Lite kaos just nu, ska vara barnvakt åt min lilla skrutt boxer tik snart också så jag måste hinna ifrån festen, hämta henne och sen köra Vesslan osv..
Ja vi får hoppas att det blir en lyckad kväll iallafall..
Hela familjen är antagligen hos Mongo och jag har saknat dom sjukt mycket <3


See you later !

Ovido - Quiz & Flashcards