Alla inlägg under augusti 2009

Av Liie - 30 augusti 2009 14:36

Åh sitter och tittar på Ridsport EM 2009 , Dressyrfinalen "Küren" ifrån Windsor Castle i England..
Dom är verkligen läskigt duktiga!
Om man bara hade varit lite mer tävlingsinriktad så kanske man hade satsat lite mer.
Men nu är jag inte sån så jag får väl sitta här och njuta av hästarnas otroliga rörelser till musiken. Det är helt magiskt att se samspelet mellan häst och ryttare!

Tyvärr så kommer jag nog missa hoppfinalen som börjar 16.30 men men, tattoomässan är ju inte ofta så jag får väl offra hoppningen ;)



 


Fiskade fram en bild på Jan Brink och hans otroliga hingst Briar som gick i pension i år 18 år gammal! En eloge till denna fantastiska häst!

Av Liie - 30 augusti 2009 14:17

Idag drar vi på Tattoomässan :)
Hoppas på att få lite nya idéer till den nya !

Av Liie - 29 augusti 2009 13:59

Nej den här dagen började för jävla dålig. Humöret var i botten, förkylningen jävlig och det var bara en dålig början!

Det blev genast bättre när jag hade träffat Linda en stund, rökt lite och druckit lite kaffe och blivit as förbannad på alla vidriga bilister som borde hålla sig hemma!

Senare blev jag hämtad av Kenneth och Rille så vi åkte till OK och träffade lite folk. (Usch)!
Åkte in till stan och vem har Sofie och co hittat om inte den ökände Jimpi-rimpi ;)   - Blir dock ingen piercing idag heller ! :P

Senare när alla skulle till Moonshine så åkte vi en vända till Nynäshamn och tillbaka..
Hämtade syster hemma och åkte och träffade Tias och Sarah en stund och sen drog vi tillbaka till stan och träffade alla.

Fick senare åka med Sofie, Crille, Jocke och Sandra istället för att dom andra skulle hem så vi gled runt ett tag och åkte sen till Moonshine för att hämta resten.

Var väl hemma igen vid halv fem :)

Tack för en underbar kväll! och tack för att ni alltid får mig att må bra!

Av Liie - 28 augusti 2009 13:56

Ja då var det sista fredagen i månaden igen.. och vad innebär det? Jo, Cruising i stan :)

Tog t-birden med Syrran och Rille och gled in till stan för att möta upp resten.
Rätt okej kväll trots skabbiga karlar, regn och folk som varken kan hålla avstånd eller kolla i speglarna!

Forden gick iallafall som den skulle idag :)

Av Liie - 26 augusti 2009 19:00

Polisen stoppar en bil och gratulerar föraren:

- Grattis! Ni är den tusende bilisten som har kommit ihåg säkerhetsbältet.
Ni har vunnit 10.000 kronor. Vad tänker ni använda dom till?
- Ja jag tror att jag skall ta körkort säger föraren..

Då säger kvinnan på passagerarplatsen:
- Lyssna inte på honom! Han säger så mycket dumt när han druckit för mycket..

Då säger en man i baksätet:
- Klantskallar! Ja visste att vi inte skulle komma långt i stulen bil..

Pinsam tystnad tills man hör dovt från bagageutrymmet:
- Har vi kommit över gränsen än ?

Av Liie - 25 augusti 2009 19:00

Grattis mormor och morbror på födelsedagen!  <3

Av Liie - 24 augusti 2009 14:49

Jag hatar min fruktansvärda läkarskräck.
Nu har jag precis varit hos läkaren för att få reda på vad fan det är för fel?


Blodprover och blodtryckstester.. nu återstår bara svaret innan dom kan gå vidare med det här.

Men min misstanke om att det är något i hjärnan kvarstår.. Så nu är det väl bara att vänta och se.

Nej nu ska jag ta en långpromenad med ena hunden så att jag kan koppla bort lite.

Av Liie - 21 augusti 2009 01:59

En aningen rörig dag men ... vi hade iallafall tur med vädret.. höhö!

Skulle sticka ut för att träffa folket och åkte först för att hämta upp Jocke.
Kommer dit och då står han utanför med familjen och sin systerson..
(Alla som känner mig vet att jag INTE älskar barn direkt)

Vad gör han?!   Jo han tar och sätter barnet i min famn!!
Usch usch usch, jag var ju till och med tvungen att erkänna att han var för jävla söt! Han var till och med glad :D
Han kan ju till och med ha varit bland dom sötaste barnen jag sett..

Jag tror att jag är sjuk, måste ju ha svininfluensa eller något..För det här är fan inte likt mig!!

Ovido - Quiz & Flashcards