Alla inlägg under april 2010

Av Liie - 19 april 2010 01:00

Vad vädret hållt på med dom senaste dagarna kan man ju undra.

Det har både snöat, ösregnat, haglat och varit sol.. skulle inte förvåna mig om det började regna aska snart också efter Eyjafjallajökulls utbrott på Island.


Den här helgen har varit jävligt seg och jag har varit extremt trött, mycket pga det sjuka vädret och även pga en massa oro.
Men jag har väl gjort en massa grejer ändå.

Jo, bla städat brorsans lägenhet, suttit på sjukhuset, varit på bilträff med brorsan och Richard, hållt brorsan sällskap när han och Bobbster slipade bilen, Tobbe kom förbi en sväng i garaget och senare kom även syster och Rille, har även hunnit med att fira David, umgåtts med min älskade Vessla och diverse andra saker.


Och natten till idag var ju som alltid lika händelserik när mina älskade vänner "familjen" festar. På något sätt så lyckas det alltid spåra ur totalt och ni som sett våra fester med egna ögon förstår nog precis vad jag pratar om.
Men men jag hoppas iallafall att David fick en lyckad födelsedag.

Idag fyller även min lilla kusin vitamin år. Ett jättegrattis till henne!


Nu tänker jag sova för jag är extremt trött och så håller vi tummarna för att det blir bra väder i veckan också, eller hur?


Före och efter.

Askmolnet från vulkanen Eyjafjallajökull

Bild lånad från aftonbladet.se

Av Liie - 18 april 2010 15:43

"Jo, alla vill att du kommer"

Av Liie - 17 april 2010 04:27

Har hunnit göra massor idag, men ändå ingenting.
Dagen kändes mer eller mindre rätt värdelös, kan bero mycket på att det regnade i morse men jag vet inte.
Var med brorsan typ hela dagen och grejade, var även en snäll syster och städade lägenheten åt honom.

Träffade T,L & F en stund.
Vi körde hem fulla "föräldrar/plast föräldrar",
Åkte förbi och tog en cigg med Lollo och sen åkte jag vidare och träffade Vesslan ett tag.
Blev även en taxivända till stan och hämtade Stickan och co.

Dessvärre har min far blivit sämre så eventuellt blir det en lördag på sjukhus då han redan är intagen.
Knas säger jag bara.

Men men, imorgon (eller typ idag lördag) fyller David år! GRATTIS!



Nu ska jag väl sova några timmar så får vi väl se hur tidigt jag måste åka in till sjukhuset.

Natti natti

Av Liie - 15 april 2010 01:33

 

Problemen söker upp dig. Möjligheterna måste du själv leta upp.

 


Av Liie - 14 april 2010 01:52

Idag känner jag bara för att bränna av en aning.


Jag är så jävla trött på hur folk behandlar varandra, på allt skitsnackande om allt och alla.
Kan folk bara titta sig själva i spegeln innan dom börjar klaga på andra?


Sen är jag så vidrigt trött på ostabila, elaka och svaga människor som förstör livet för människor som har hjärtan av guld.

Vidriga, obehagliga rent utsagt ÄCKLIGA människor!



Sen har vi ju sånna som du.. Pissenisse!


Du kräver; ingen ska lägga sig i
Hur du väljer att leva ditt liv
Själv har du åsikter jämt om allt
Och lägger näsan i blöt konstant

För du tycks alltid veta bäst
Och nyfikenheten gör dig till en pest

Det här är mitt liv, min tid.
Jag kan ha rutig soffa och prickig gardin
Jag klär mig som jag vill,
Äter vad jag vill
Och röjer natten lång och festar till
Jag säger; Skit i vad jag gör, Pissenisse
Skit i vad jag har för mig
Skit i vad jag gör!

Du har ett skvaller och gnäll-begär
Om hur puckade andra är
Om du la ner samma energi
På vad du gör av ditt eget liv
Så hade världen sett bättre ut
Så ge dig för jag är inte du!

Oj, oj, oj, tänk vad man vet
Oj, oj, oj, tänk vad man kan
Oj, oj, oj, tänk vad man vet
Oj, oj, oj, det är knappt sant
Tänk vad skönt att jämt ha rätt
Och aldrig fel på något sätt
Oj, oj, oj, vad vår besserwisser kan
Minsann!



You are disgusting!!

Av Liie - 12 april 2010 15:30

Finns det något som kan få en på bättre humör än detta underbara vårväder?

Tack solen!

Av Liie - 12 april 2010 02:39

Usch nu kryper ångesten fram igen.. sakta men säkert.
Imorgon är det nytt läkarbesök... eller snarare lite senare idag?
Jag vill inte, jag orkar inte.

Allting är bara jobbigt även om jag vill att allt ska bli bra.


Men om bara utredningen kunde gå lite fortare så att man slapp den här skiten någon gång.
Så att man slapp vara orolig och må ännu sämre än man redan gör.


Om allt bara kunde vara över nu.

Av Liie - 11 april 2010 03:46

Ibland är allting i livet bara svårt.
Man ställs inför många konstiga val.
Hur vet man vilken väg man ska ta för att hamna rätt?
Hur vet man vem som är äkta?
Hur vet man när man ska lita på vad någon säger?


Livet är en enda stor prövning.
Men varför är vissa människors prövningar värre och svårare än andras?

Varför är det bara vissa som mår fruktansvärt dåligt?
Varför är det bara vissa vars liv är fulla av svek?

Människor kommer och går i livet, men endast dom äkta består.

Jag är så tacksam för att jag alltid kommer att ha Vesslan vid min sida.
Du är den enda personen i världen som jag aldrig någonsin skulle vara orolig för att förlora!


Om livet ändå bara kunde vara lite enkelt för en gångs skull?!

Ovido - Quiz & Flashcards