Alla inlägg under januari 2010

Av Liie - 7 januari 2010 03:51

Sömnlös som alltid ...

Mycket tankar som som vanligt snurrar runt..
Tänker tillbaka på alla galna minnen man har tillsammans med sina vänner.

Hur jag träffade alla, och hur folk har kommit och gått genom livet.

Jag minns när vi åkte till västerås för första gången.
Mycket konstiga saker hände på den resan, det var 40 grader varmt, vi åt inte, vi sov inte, vi drack öl och tillbringade tiden i en buske. Det spelade inte så stor roll för vi hade varandra och vi gjorde det bästa av situationen. Sofie var mästare på att hålla humöret uppe och underhöll oss med diverse roliga saker. Sjuka människor kom och gick. Vakterna var sura, men vi höll modet uppe!

-


Jag minns "familjens" alla upptåg, alla dagar/kvällar/nätter vi tillbringat på IP och bara haft extremt roligt! Alla filmkvällar hos Klarsson, alla fotbollsmatcher vid skolan.
Alla bara helt extremt sjuka saker vi har gjort tillsammans..


-


Första gången jag var ute med brorsan och hans kompisar, vi hamnade i barkarby och sladdade runt, folk åkte kundvagnar efter bilar och jag tyckte att alla var helt sjuka i huvudet men idag, flera år senare träffar jag i princip alla dagligen.


-


Så mycket minnen som aldrig kan upplevas igen, men man kan inte deppa för det.
Det gäller att ta vara på all tid vi har tillsammans och skapa nya, kanske till och med bättre saker ihop!

Jag är så oerhört tacksam för att ni alla finns kvar hos mig.
Att ni funnits vid min sida när jag bett om hjälp.
Att ni alla dessa gånger ni fått mig att skratta igen.


Ni betyder extremt mycket för mig, och jag har väldigt svårt att säga sånt här till er direkt så jag vill få fram det här!

Jag älskar er

Av Liie - 6 januari 2010 17:28

Ja asså vad är det här, nu får man skäll för att man är seg på bloggen.
Jag är faktiskt inte ensam.. Ni bloggar inte heller hela tiden faktiskt !

Men men, igår tog jag mig ner till min kära Vessla... drack kaffe och så som vanligt, gled runt och pratade om allvarliga saker. Det var fan - 18 grader! Vi klena Sthlmare är inte vana vid sånt här! Burr!


Sen tog vi en vända till våra vänner, Theo, David, Mongo och Johansson. Trevligt trevligt!
 När man träffar dom sådär spontant så tänker man mycket tillbaka på hur allt var förr..
Vi var järngänget! Folk kom och gick, men vi hade alltid varandra!

Massor med underbara minnen tillsammans som jag aldrig glömmer!


Lyckades få farbror blå bakom mig på väg hem, måste ha kört som ett äkta cp eftersom jag visste att bromsljuset var trasigt, men men, till slut så tog dom en annan väg och jag kunde pusta ut. Inga böter idag iallafall ;)
Åkte upp till Stickan och rökte lite i kylan.


Av Liie - 2 januari 2010 17:26

Jag möttes av en fruktansvärd syn högst upp på aftonbladets startsida.
22 Vargar skjutna! Bara första dagen?
Det kan inte vara okej?!


Frustrationen kryper i kroppen, tårarna rinner, och jag skakar av ilska..
Hur kan ni vilja se dessa vackra, underbara djur döda?
Hur kan ni?


Ni kommer att utrota hela Vargstanmen!
12000 deltar i denna fruktansvärda jakt.
Hur fan kan ni skjuta dom?!


Se dom i ögonen innan ni skjuter era vidriga människor..
Titta på dessa vackra djur.
Hur fan kan ni se er i spegeln efteråt?


    


Dom har ett liv och en familj precis som vi!

Sluta utrota!




"Knappast något djur upptar så stor plats i myter och legender hos folken i norr som vargen.

Vargen jagar älg, rådjur och ren, men den äter också andra djur som hjort, bäver, hare, vildsvin och grävling. Den kan också äta sork, grodor, as och avfall."


- Så sluta tro att den ska äta upp dina barn!-


"När människan började hålla sig med tamboskap blev vargen en svår konkurrent, då den gärna angrep husdjuren. Vargens tillbakagång beror till största delen på en intensiv förföljelse. Vargen blev fridlyst i Sverige först 1966 då det fanns mindre än tio vargar kvar i landet.


Den svenska vargstammen hotas av inavel och tjuvjakt. Sedan vargen blev fridlyst har en rad åtgärder vidtagits för att förebygga skador, minska konflikter och på så sätt gynna vargen."


- Men nu, 2010 dödar vi 22 st på EN dag!! -

 



Info från rovdjurscentrum.se

Av Liie - 1 januari 2010 03:16

Nej jag skämtar bara.. Jag är faktiskt inte för full för att kunna slänga in ett blogginlägg ;D

Ville bara önska er alla ett underbart Gott Nytt År!
Ut med det gamla, och in med det nya!

Se till att det blir bra bara!









OCH SLUTA LJUGA OM ALLT!!!




Puss på er och ta det lugnt där ute.


RIP Andreas, Alex & Elias - Aldrig glömda <3

Ovido - Quiz & Flashcards